måndag 20 februari 2012

SEO + Google SERP

Google SERP (Search Engine Results Page) är enkelt förklarat länkar till andra sidor på nätet.
Googles sökmotor hittar info, lagrar den och sorterar den. När någon söker efter något på Google, tittar sökmotorn på den info som den har lagrat för att ge ut länkarna. Det som är mest relevant hamnar först i SERP:en - får en bra pagerank.

Faktorer som påverkar om googles sökrobotar kan undersöka webbsidan för att ge den en bra "pagerank" (sidrankning):
  • Titel på webbsidan - som syns i webbfliken
  • Innehållet - Var inte för "tjatig" med ord
  • Rubriker - <h1>, <h2>, <h3> osv.
  • Länkar - Interna, inkommande och utgående
  • Domänen 

 Pagerank och länkar 
  • Det är bra att få en länk från en sida med högt värde
  • Många inlänkar är bra för PageRank
  • Ord i titeltaggen - bra reklam

Tänk på att bygga en webbplats efter sökorden! 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar